![]() |
B. Innføre system for elektronisk saksbehandling (elektronisk arkiv) Pådriver: Oddvar Løfaldli, IT-konsulent Hemne kommune
Elektronisk saksbehandling betyr at dokumenter og arkivinformasjon er elektronsikk tilgjengelig og at man kan lese fortløpende informasjon om status på en saksbehandling.
Hemne kommunes hjemmeside er pr. dato ikke integrert med kommunens fagapplikasjoner, dette medfører at all informasjon må legges ut manuelt (ingen automatikk). For å få ett mest mulig oppdatert nettsted er det viktig at ting flyter av seg selv. Dette kan gjøres ved å innføre et Intranett m/integrasjon mot fagsystemer, der alle opplysninger vedlikeholdes. Etablering av Intranett er også definert som en hovedaktivitet i sluttrapport administrativ organisasjonsutvikling av 4. april 2003. Opplysninger som skal ut på den offentlige nettsiden vil speiles (kopieres) ut automatisk.
Kostnadene ved å innføre elektroniske saksbehandling ligger innbakt i den kommunale tjenesteytingen. Tiltaket startes opp i 2004. |